יום רביעי, 25 בדצמבר 2013

תודה רבה לתורמים! עדין רחוקים מהיעד אבל קצת פחות

ארון הקודש בחזון דוד לפני הסערה

ההיענות של הציבור לקריאת העזרה של גבאי בית הכנסת מחממת את הלב. הגיעו תרומות מהארץ מכל המגזרים וגם מחו"ל. רוב מוחץ לתרומות מעולים מחבר העמים

בעקבות הקריאה שפרסמנו כאן באתר, אשר מופצת בימים אלו למאות כתובות, הגיעו עשרות תגובות אוהדות ותרומות בצידן. בדיקה שטחית של הפניות שהגיעו עד כה מעלה שרוב גדול של התרומות הגיעו מיהודים יקרים בעלי לב חם דוברי רוסית. הגיעו גם תרומות בליש"ט מאנגליה ובדולרים מארצות הברית.

ראוי לציין לטובה את הרתמותם של פעילים מעמותת נקודת מפגש ובפרט הגב' אניה אנטופולסקי, שפנו בעצמם ברוסית למכריהם והעמידו לרשות בית הכנסת כלים, שהקלו על מלאכת גיוס התרומות וזאת ללא כל תמורה. יהי שכרם שלם מן השמים.

בשבת הקרובה יעסקו בקרית ארבע בחשיבות ישוב ארץ ישראל ויעוררו את הציבור להתגייס למערכה. לאחר השבת תיערך מגבית לשיקום בית הכנסת.

להלן מכתב תודה מגבאי בית הכנסת חזון דוד:

בס"ד
בית הכנסת חזון דוד
ע"ש הקדושים דוד כהן ויחזקאל מועלם הי"ד

‏כ"ב טבת תשע"ד

לכבוד התורמים היקרים

בשם מתפללי בית הכנסת ותושבי קרית ארבע חברון ברצוננו לכם על התרומה ועל השותפות בשיקום בית הכנסת.
בית הכנסת זכה להיות מחלוצי המאחזים להרחבתה ובניינה של עיר האבות, לחבר את שכונת גבעת האבות לקריית ארבע, ליצור רצף בין השכונות בחברון החדשה לחברון העתיקה בואכה מערת המכפלה.
בית הכנסת הוקם לזכרם של הקדושים דוד כהן ויחזקאל מועלם הי"ד שנרצחו לידו במלחמה על זכותם לחיים טבעיים בחברון.
אין ספק שזכות בנינו מחדש של בית הכנסת תעמוד למסייעים ותהוה נדבך נוסף בבניינה של חברון עיר האבות והבנים.

בברכת התורה ובנין הארץ,

הרב שמעון בן ציון

יעקב איכנשטיין      גרשון רוטשילד

2 תגובות:

  1. ראוי היה מצידכם להזכיר שבבית כנסת "חזון דוד" נמצא ספר תורה שנתרם לזכר טליה ויצחק אימס ז"ל שהקדישו את כל חייהם למעבק על זכותם של יהודים להתיישב בארץ ישראל ולעלות להר הבית - והפיצו את הידע הענק שהיה להם בעניין זה לדוברי רוסית בכל הארץ. זו היא אחת הסיבות שדוברי רוסית נתרמו כל-כך לעזור לכם ולכן מוזר לי שלא ציינתם את הזוג הנפלא הזה בכתבה הנוכחית. בכל מקרה ישר כוח, שמחה הצלחנו לעזור.
    מנהלת אדמיניסטרטיבית של עמותה "נקודת מפגש"
    מאשה זבולינסקי

    השבמחק
  2. מאשה היקרה,
    מקומם של חברי הטוב יצחק ואשתו טליה הי"ד לא נפקד מהאתר הזה. אין איש מותיקי בית הכנסת שלא זוכר ומזכיר אותם. לא לחינם, חלק גדול מהתמונות והמלל באתר מזכירים אותם ואת חלקו של יצחק במקום ולא כדי להרויח משהו או לעשות רושם טוב, אלא, כי באמת הם חלק מאתנו ועד היום הפרידה מהם קשה לנו.
    מצד שני, יש דמויות נוספות הקשורות לבית הכנסת ויש עוד שלושה ספרי תורה שנתרמו: לזכר אדיר זיק ז"ל מהלוחמים למען הר הבית וארץ ישראל, חמי - מיכאל אורלינסקי הי"ד שנרצח בנצרים ובנו שהיה ממקימי הישוב וספר שנתרם ע"י הרב שמעון בן ציון שליט"א ממיסדי בית הכנסת ומחזיקיו, לזכר סבו.
    לכן העדפנו לציין בפניות שלנו לציבור את הפעילות עצמה, תוך ציון שני שמות שלא הכירו את בית הכנסת, אך הרצחם הוביל להקמתו.
    איננו רוצים לפגוע באיש, אנא אל תדוני אותנו לכף חובה. דעי שזכר הזוג הנפלא יצחק וטליה מלוה אותנו כל העת - בשעורים על המקדש, בעליות להר הבית וכמובן בעת הקריאה בתורה מהספר לזכרם.

    נ"ב - בבית הכנסת מתפללים עד היום גם דוברי רוסית, אשר מהווים חלק בלתי נפרד מהקהילה. חלקם שותף באופן פעיל בפעילות לשיקום בית הכנסת. בין הסידורים, יש סידורים עם תרגום לרוסית לשימוש המתפללים.

    השבמחק